Program OZO 2023, verze 001 ze dne 12/12/2021

Každý rok chystáme novou verzi programu OZO, aby bylo možné v něm účtovat další rok. Nyní v době náročných ekonomických podmínek to bylo dosti těžké, přesto jsme i nyní verzi programu pro rok 2023 připravili. Neobsahuje tolik novinek a změn jako dříve. Hlavně proto, že v zákonech nejsou žádné změny, které by se funkčnosti programu týkaly. Zdokonalili jsme proto použití archívu dat, který byl novinkou ve verzi 2022.

Jen zde ještě krátce připomínáme, že v srpnu nás po krátké těžké nemoci navždy opustila Eva Smržová, která měla na starosti zákaznickou podporu a servis k programu OZO. Bude proto nutné počítat s tím, že z personálních důvodů nemůže funkce servisu v následujícím období dosáhnout stavu a intenzity minulých let.

Program OZO 2023 je možné si stáhnout zde:

Pro stažení programu do počítače klikněte na tlačítko pod jeho názvem.

OZO 2023 (verze 001) podvojné účetnictví (plná instalace)

OZO 2023 (verze 001) daňová evidence (plná instalace)

OZO 2023, popis instalace programu

Je vhodné si také přečíst:

Důležité upozornění k registraci programu

Hlavní změny v účetním systému OZO pro rok 2023

Naštěstí nejsou v zákonech pro rok 2023 zásadní změny, které by se funkce programu přímo týkaly. Rozhodli jsme se proto dále zdokonalit zejména funkci ukládání dokumentů do archívu.

Možnost ukládat různé doklady nebo obrázky v různých formátech (např. PDF, JPG apod.) v agendách závazky, pohledávky, zálohy, majetek, zakázky, objednávky, pokladna a ceník skladu ve vazbě na účetní nebo obdobný zápis v systému OZO jsme přidali již v roce 2022. Mohli jste si tak například v ceníku uložit odkaz na dodavatele, nebo návod k použití v PDF. U majetku tak máte možnost archivovat doklady pořízení, záruční list, nebo různé smlouvy.

Letos jsme k tomu doplnili do programu OZO 2023 možnost přímého tisku některých účetních dokumentů do formátu PDF s možností uložení do archívu dokumentů. Nebude tak nutné tisknout například složitě fakturu do PDF, následně ji přidávat do archívu dokumentů. Navíc, bude možné doklad uložený do PDF odeslat ihned (pokud používáte Outlook) e-mailem na zadanou adresu. Dále je krátce popsáno, jak nastavit a používat.

Pro nastavení přímého tisku dokumentů je nutné mít nainstalován program PdfCreator, díky kterému je možné ukládat tisky do PDF přímo z programu. Uvedený program jsme doporučovali pro tisk do PDF už dříve. Je proto možné, že jej máte už v systému Windows nainstalován. Pokud ne a budete si proto program nově instalovat, nainstaluje se vám současně i aplikace PdfArchitect. Doporučujeme ji ihned odinstalovat, není pro přímý tisk do PDF nutná a zbytečně se nabízí a zabírá místo. Program PdfCreator lze stáhnout z následujícího odkazu:
www.pdfforge.org/pdfcreator

Následně je nutné provést nastavení tisku do PDF. To naleznete v „Modifikaci programu“, v sekci označené Windows. Pokud budete mít PdfCreator správně nainstalován, budete mít možnost zadat, zda se bude při výstupů dokumentů nabízet i možnost přímo do PDF. Stejně tak budete moci zadat, zda povolit odesílání PDF e-mailem přímo z výstupu přes poštovního klienta Microsoft Outlook. Odesílání přílohy v PDF jinými poštovními klienty se to netýká, není možné je k tomu použít.

Přímo do PDF je možné tisknout jen účetní doklady v některých agendách. Konkrétně je to účetní doklad v účetnictví, dodací list ve skladu, zakázky, objednávky, faktury a pokladní doklady. Pokud to program dovoluje, bude možné zvolit tisk do PDF. Pozor však na to, že tisk do PDF bude vždy grafický, i když zadáte znakový tisk.

Po zadání přímého tisku do PDF se vám nabídne další akce s dokumentem převedeným do PDF. Zobrazí se vám tři možnosti. Vybrat můžete klasickou tečkovou volbou, nebo kliknutím na název záložky s požadovanou akcí.
Pro každou akci máte možnost upravit její parametry. Po jejich zadání klikněte na tlačítko „Souhlasí“. Tím se zadaná akce se zvolením nastavením provede.

  • Uložit samostatně
  • Uložit do archívu dokumentů
  • Poslat na E-mail

Uložit samostatně

Je vám nabídnut název souboru pro uložení do PDF dle zvolené agendy a konkrétního čísla účetního dokladu. Cesta (adresář) pro uložení se přebírá z nastavení programu pro ukládání tisků do souboru (v Modifikaci programu, program). V názvu souboru a adresáře není možné zadávat diakritiku. Adresář je možné jednorázově změnit, vybrat z adresářů na disku.

Uložit do archívu dokumentů

Máte možnost zadat krátký popis dokumentu pro uložení do archívu. Nabídnut je automaticky popis dle zvolené agendy a konkrétního čísla účetního dokladu. Stejně tak je nabídnut i název souboru. Cesta (adresář) pro uložení se přebírá z nastavení archívu dokumentů. V názvu souboru a adresáře není možné zadávat diakritiku.

Poslat E-mailem

Je možné použít pouze v případě, že používáte poštovního klienta Outlook a máte jej správně nastavený pro odesílání. Navíc, v některých případech bude nutné mít Outlook spuštěný. To závisí na nastavení vašeho Outlooku. Doporučujeme nejdříve důkladně vyzkoušet.

Zadat budete muset e-mail, kam nově vytvořenou zprávu poslat. Je vám nabídnut předmět e-mailu popis dle zvolené agendy a konkrétního čísla účetního dokladu. Zřejmě bude vhodné doplnit text e-mailu. Název PDF souboru, který se uloží jako příloha e-mailu, je opět zvolen dle agendy a konkrétního čísla účetního dokladu.

Další změny v programu OZO 2023

  • V programu jsme samozřejmě posunuli vše pro použití v roce 2023. Aktualizovali jsme také odpisové sazby majetku.
  • Není již možné používat sledování EET. Vzhledem k tomu, že legislativní proces zrušení EET ještě není v tuto chvíli úplně dokončen, EET v programu ještě zůstalo, není ho však již možné aktivovat.
  • Vzhledem k tomu, že od nového roku bude zřízena všem podnikajícím datová schránka, přidali jsme možnost zadat ji u každé adresy v Manažeru.
  • Provedli jsme také další drobné změny, které možná nejsou na první pohled vidět. Rozhodně vám však funkci programu zpříjemní.

Stažení a instalace programu OZO 2023

Kdo si program na rok 2023 objednal, má možnost si ho už stáhnout a nainstalovat na počítači. Jak už víte, program je nutné po instalaci zaregistrovat. Doporučujeme tak učinit co nejdříve, nejlépe ještě před vánocemi. Budete tak mít možnost ho ihned na začátku příštího roku používat.

Program je možné stáhnout z výše uvedených přímých odkazů (tlačítka), případně ZDE (klikněte).

Popis instalace ve formátu PDF (možno vytisknout) naleznete ZDE.

Objednávka programu OZO 2023

Pokud jste s objednávkou programu OZO 2023 dosud váhali, doporučujeme vám objednat si program ještě do konce roku. Jak jsme už dříve oznámili, jsme nuceni vzhledem k silným inflačním tlakům od začátku roku 2023 zvýšit cenu programu OZO předběžně o 25%.

Důležité upozornění k registraci programu

Jak víte, program OZO je nutné po instalaci zaregistrovat. Pouze registrovaný program je možné plně využívat bez omezení. Při jeho registraci se zadává IČO a název firmy, která bude program používat. Registrace je dále vázaná na počítač, na kterém je (bude) program používán. Uvedené údaje je nutné zaslat v procesu registrace firmě OZO Czech Republic, která registraci potvrdí a zašle následně údaje pro plné zprovoznění programu na zadaném počítači.

Kompletní popis instalace a registrace programu OZO ve formátu PDF je dostupný ZDE (klikněte). Naleznete v něm vše, co se instalace a registrace programu týká.

Způsob registrace, kdy se emailem zasílá registrační soubor, který se vždy po základní registraci vytvoří v adresáři programu, budeme vyřizovat co nejdříve a přednostně před ostatními způsoby, včetně telefonického kontaktu. Na tyto ostatní formy registrace budeme odpovídat do dvou pracovních dnů.

Vzhledem k tomu, že se blíží období Vánoc, kdy se každý snaží užít si vedle práce také rodinnou pohodu, je naší snahou toto vše co nejvíce zjednodušit a urychlit. Přesto však nejsme schopni odpovídat na požadavky na registraci programu okamžitě. Dovolujeme si proto upozornit, že odblokování programu není možné provést ihned. Nejprve je nutné zkontrolovat, zda jste si program opravdu objednali a již zaplatili. Až poté je možné vám zaslat údaje k aktivaci programu.

Stejně tak, pokud budete mít zájem o placenou konzultaci k programu, případně by se vám hodila naše asistence u roční uzávěrky, je potřeba pochopit,že nejsme schopni uspokojit v závěru roku požadavky všech. Ozvěte se nám proto v dostatečném předstihu, abychom mohli nalézt oboustranně vyhovující termín. Pro vzájemnou komunikaci používejte prosím prioritně e-mail, na který se budeme snažit odpovídat co nejdříve.

Pro nutné telefonické dotazy týkající se odblokování programu OZO volejte výhradně na číslo 739 045 456. Na tomto čísle však není možné řešit obecné dotazy týkající se funkce programu (servis). Je množné řešit pouze registraci programu! I zde však platí, že před odblokováním programu bude nutné nejprve prověřit, zda byl program již zaplacen.

The Author

Petr Ozogán

Mám na starosti nejen vývoj programu OZO, ale i aktualizaci tohoto webu. Udělám vše, co bude v mých možnostech, abyste byli s tím co dělám maximálně spokojeni.
OZO Czech Republic s.r.o. © 2015