Program OZO 2021, verze 001 ze dne 23/12/2020

Podnikání je v dnešní době pro mnohé z nás těžké a plné změn. Přesto jsme pro Vás i v roce 2021 připravili novou verzi programu OZO. Víte o tom, že program se vyvíjí už 30 let? Každý rok přitom obsahuje nové možnosti. Tentokrát jsme se zaměřili zejména na zpřehlednění uložených dat a na použití EAN a QR kódů na dokladech pro možnost elektronického načtení některých údajů.

Program OZO 2021 je možné si stáhnout zde:

OZO 2021 (verze 001) podvojné účetnictví (plná instalace)

OZO 2021 (verze 001) daňová evidence (plná instalace)

Další důležité odkazy:

Hlavní změny v účetním systému OZO pro rok 2021

  • Tisk QR kódu na fakturách
  • Tisk čárových kódů u čísel dokladů (evidenčních čísel)
  • Odsouhlasení/inventura pohledávek, závazků
  • Rozpočítávání částek vč. DPH bez ohledu na výši částky
  • V zápise do deníku v DE použití klávesy F12 i pro neplátce
  • Tisk prodaného majetku vč. uvedení zbývající částky odpisu před likvidací
  • Tisk inventárních karet majetku vč. možnosti předpokládaných odpisů

Registrace programu

Program je plně funkční až po jeho registraci. Podrobnější informace viz popis instalace programu. Žádáme Vás, abyste registraci k programu OZO 2021 zasílali přednostně e-mailem na adresu sw@ozo.cz. Pokud budete potřebovat telefonickou podporu, tak prosím používejte mobilní telefonní číslo servisního oddělení +420 603 435 946.

Individuální školení programu OZO 2021

Vzhledem k pandemii COVID-19 a neustálému uzavírání různých zařízení jsme se rozhodli, že klasické školení k programu OZO v roce 2021 nebudeme pořádat. Nabízíme Vám proto náhradou individuální školení k programu přes vzdálenou správu programem TeamViewer, který je ke stažení na našich stránkách. Výhodou této varianty je, že celé školení proběhne přímo na míru Vaší firmě. Součástí tohoto školení může být navíc i Vaše uzávěrka účetnictví či skladů, instalace a individuální nastavení programu apod.

Pro uskutečnění tohoto školení je nutná nejen úhrada faktury za školení, ale i domluvení přesného termínu a času předem (telefonicky či e-mailem).

Cena školení – 1.000,- Kč včetně DPH
Rozsah školení – maximálně 3 hodiny

Součástí tohoto individuálního školení bude i instalace programu „Podpisovač“ pro OZO 2021 na Váš počítač a podrobný manuál ke všem novinkám v OZO 2021.

Bližší informace o verzi OZO 2021.001

V nové verzi programu OZO 2021 jsme pro Vás připravili několik novinek, které usnadní práci nejen Vám, ale i Vašim zákazníkům.

  • V modulu Fakturace se nově tiskne QR kód k tuzemské platbě. Pro správné nastavení tohoto tisku je však nutné si v menu Nastavení – Modifikace programu – Bankovní ústavy doplnit k Vašemu účtu IBAN. V druhu faktur je dobré mít nastavenu konkrétní banku, kterou u každého druhu používáte.
  • Další novinka v modulu Fakturace je také tisk evidenčního čísla dokladu i ve formátu EAN kódu. Ten se tiskne automaticky u každé grafické faktury.

Když si vše nastavíte správně, tak bude Vaše faktura vypadat takto:

  • V modulu Zakázky jsme přidali nové pole ZAŘÍZENÍ a VÝROBNÍ ČÍSLO, podle kterých lze také vyhledávat. Samozřejmě tyto pole můžete použít pro jakékoliv údaje, které potřebujete. Když nepoužijete diakritiku, vytisknou se obě pole nejen v textové podobě, ale také jako čárový kód – EAN.
  • Dále jsme v modulu Zakázky upravili poslední „POPISY“ č.7-10. Pokud budete potřebovat, lze zapsat až 60 znaků na tyto řádky. Poté se upraví i samotný tisk těchto „popisů“ na celý řádek. Pro rychlejší úpravu a zápis lze nově použít klávesu F10-POPISY, kde můžete přehledně upravit jednotlivé popisy i další text k jednotlivé zakázce. Také se tiskne automaticky číslo objednávky jako EAN.

  • Automatický tisk čárového kódu – EAN jsme přidali i u dalších grafických tisků. U pokladního dokladu, kde se tiskne evidenční číslo dokladu:

Grafický tisk objednávky:

  • Odsouhlasení (inventura) pohledávek a závazků vůči jednotlivým odběratelům či dodavatelům najdete v menu Závazky (Pohledávky) v tiskových sestavách – Inventura závazků (pohledávek). Zda si zadáte jednoho dodavatele (odběratele) či zadaný rozsah dle Vašeho manageru. Ukáže se Vám soupis jednotlivých kódů s uvedením počtu ještě nevyrovnaných faktur a jejích dluhů ke konkrétnímu datu. Můžete si je seřadit dle Vašich potřeb a následně tisknout.

  • Vzhledem ke sjednocení výpočtu DPH jsme zrušili hranici 10 tisíc pro rozpočítávání částek vč. DPH. Týká se to rozpočítávání částky v menu Pokladna i zadávání částek, které máte nastaveny v druhu dokladů pro rozpočítávání v podvojném účetnictví či daňové evidenci.
  • V zápise do deníku v daňové evidenci již mohou použít klávesu F12-HLEDAT pro vyhledávání faktur dle různých kritérií i neplátci DPH.
  • Někteří uživatelé si stěžovali, že po prodeji či ostatním vyřazení majetku, který nebyl ještě úplně odepsán, se nikde neobjevuje částka po 1/2 provedeného odpisu. Tuto situaci jsme upravili v tiskových sestavách inventárního majetku.
  • Také jste chtěli, aby byla možnost tisku předpokládaných odpisů, které jste dosud viděli jen na majetkem pod klávesou F10-ODPISY. Nyní si je můžete vytisknout při tisku inventárních karet majetku.
  • Samozřejmostí jsou také nové odpisové sazby pro rok 2021.

Neměli byste zapomenout

Kdo jste používali program dříve, projděte si znovu všechna nastavení, zda jsou správná i pro rok. Rozhodně nezapomeňte na prodloužení platnosti sazeb DPH v Sazebníku daně.

The Author

Eva Smržová

Mám na starosti vše, co se týká uživatelského servisu programu OZO. Ráda vám poradím, pokud budete mít jakékoliv problémy s jeho nastavením a využíváním. Spojit se se mnou můžete telefonicky na čísle 603 435 946.
OZO Czech Republic s.r.o. © 2015